PHP DERSLERİ 51 MYSQL'DE FOREİGN KEY KULLANIMI

mysql foreign key özelliği
foreign key yabancı anahtar

FOREİGN KEY KULLANIMI


Bu videomuzda mysqlin bir özelliği olan yabancı anahtar kullanımını gorucez birden fazla tablo arasında eşleşme saglamak için foreign key kullanılır.. kullanımıda su sekildedir..

ALTER TABLE `konular`
  ADD CONSTRAINT `foreign_key_adi` FOREIGN KEY (`konu_kategori`) REFERENCES `kategoriler` (`kategori_id`) ON DELETE CASCADE;

 burda yaptıgımız işlem sudur konular tablosunda bir degisiklik yapıcam diyoruz alter table ile add değişikliği ekle demek constraint ile foreign keye bir isim veriyoruz ve konular tablosunda hangi alan ile eslicegini yazıyor ben konu_kategori tablom ile eşlestircem daha sonra references diyerek diğer eşleşicek tabloyu cagırıyorum kategori tablosu daha sonra parantez içinde (kategori_id) yazıyorum yani kategoriler tablosundaki kategori_id ile eslestir diyorum ve on acık olsun diyorum delete cascade diyerek sadece silme işlemi için uygulansın diyoruz bukadar arakadaslar detaylı bilgi videodada mevcuttur bakabilirsiniz




Yorumlar

Popular

OBS SAHNE GEÇİŞLERİNDE KASMA SORUNUNA KESİN ÇÖZÜM

Twitch Kanalınıza CHAT Paneli koymak Kolay Anlatım