Siteme Ödeme Sistemi Nasıl Eklerim (Full Anlatım) Payizor

payizor ödeme formu


Uzun zamandır bende bir ödeme sistemini siteme nasıl eklerim diye araştırma yapıyordum. yani şöle diyim bir kullanıcı sitenize gelicek kart bilgilerini giricek ödemeyi yaptıktan sonra sizin hesabınıza para yatıcak, alışveriş sitelerindeki gibi.

Bunu yapmak için bazı şirketler var bankalarla aracılık yapan size bir kod veriyorlar, bu kod sayesinde bütün bankaların kredi kartlarından ödeme alabiliyorsunuz. ama sizden istedikleri bir şey var eğer ödeme alıcaksanız, şirket olmanız gerekir diyorlar. benimde şirketim olmadığı için bunu hiçbir zaman deneyemedim. 

Sonra payizor diye bir ödeme sistemi buldum, benden hiçbir şekilde vergi levhası şirket bilgisi istemediler, sadece nufus cüzdanı resminizi göndermeniz yeterli siteye bu linkten uye olabilirsiniz..

Üye olurken sizden alışveriş yapacağınız bir site istiyorlar. bunu vermek zorundasınız. başlamadan önce denemede olsa bir alışveriş sitesi açın, uye olduktan sonra onay sürecine giriyor. bir kaç gün beklemeniz gerekir. 

Onaylanınca zaten direk sisteme giriş yapabilirsiniz. giriş yapınca ayarlar bölümünde api bilgileri diye bir bölüm var burda api keylerinizi görebilirsiniz.

Şimdi sitemize nasıl entegre edeceğiz bunu anlatalım. öncelikle payizorun bize verdiği bir kod var bu kodları alıyoruz. Burdaki linkten kodların olduğu sayfaya ulaşabilirsiniz.. 


kodları aldığım yeri aşağıdaki resimde gösterdim aslında bu sayfada tam olarak nasıl yapılacağını basit bir şekilde anlatmışlar bakarakta yapılabilir. ama bazı kısımlar eksik kalmış, ben onları anlatacağım

Not: bu arada şunuda sölemek istiyorum dokuman sayfasında da bu bilgi yazıyor, kodları ekleyeceğiniz sitenin ip adresini bildirmeniz gerekiyor.

orda destek ekibinin mail adresi var yada api ayarları bölümünden kendinizde ekleyebilirsiniz. sitenin ip adresini nerden bulurum derseniz hostinginizin panelinde vardır. panelden de bulamassanız eğer :D hostingi aldığınız destek ekibine söleyin yardımcı olurlar..

payzior api kodları

Öncelikle şunu sölemek istiyorum payizor entegresi en kolay ödeme sistemlerinden birisidir. kullanmak için herhangi bir dokuman bir dosya indirmenize gerek yoktur. bilgileri internet üzerinde curl vasıtası ile çeker. sadece kodları almanız ve kendinize göre düzenlemeniz yeterlidir..

Ben kodları aldım ve aşağıdaki gibi düzenledim yanınada ne olduklarını yazdım burda dikkat edilmesi gereken api secure key ve merchant id kodlarda özellikle merchant id nereye eklenicek yazılmamış kodların içinde değiştirmeniz gereken api key kısımları burasıdır. 

 api secure key kısmına sizin kendi api secure key bilginizi girin. hash kısmında ise sadece yazı kısımlarına kendi bilgileriniz girin dik çizkileri yani |  bu çizgileri kaldırmayın mesela örnek verim kullanıcı id kısmına merchant id nizi yazıyorsunuz..

mail adresine kendi adresinizide yazabilirsiniz api secure key kısmına aynı şekilde api keyinizi yazın 

aynen şu şekilde has("sha256", "305|mehmet_nuralp@hotmail.com|223423435454") gibi yazın burdaki keyler gerçek değildir deneme olarak yazdım..

$data['apiSecret']="API Secure Key";
$data['hash']=hash("sha256","kullanıcı id|mail adresiniz|api secure key");

Ben kodları düzenleyip aşağıda paylaştım yanlarınada ne olduğunu detaylı anlattım arkadaşlar. kodları sitenize yapıştırıp api keyleri kendinize göre değiştirdiğiniz zaman kesinlikle çalışacaktır.
<?php 

if($_POST){

    //  formdan gelen bilgileri post ile çekiyoruz..
    $isim = $_POST['isim'];
    $kart = $_POST['kart'];
    $ay = $_POST['ay'];
    $yil = $_POST['yil'];
    $cvc = $_POST['cvc'];

 $ip =  $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; // giren kişinin ip adresini alalım
 $tarayici = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; // kullanıcının tarayıcı bilgisini alma
 $kod = uniqid(); // bu fonksiyonla benzer kod oluşturduk

$data = [];
$data['apiSecret']="api secure key";  // api secure key bilginiz

                          
$data['hash']=hash("sha256","marchant id|mail_adresi@hotmail.com|api secure key");

$data['installment'] = "0";  // taksit sayısı 0 işaretlenirse taksit yok demektir..
$data['clientIp'] =  $ip; // ip adresini yazdık 
$data['userAgent'] = $tarayici; // taryıcı bilgisini yazdık
$data['otherCode'] = $kod; // benzersiz spariş kodunu yazdık
$data['redirectUrl'] = "https://localhost/"; // ödeme başarılıysa yönlendirilecek adres

$data['cardHolderFullName'] = $isim;  // kart sahibi isim soyad bilgisi
$data['cardNumber'] = $kart; // kart numarası
$data['expMonth'] = $ay; // son kullanma tarihi ay
$data['expYear'] = $yil; // son kullanma tarihi yıl
$data['cvcNumber'] = $cvc; // kart cvc numarası
$data['amount'] = '1';  // ödeme yapılacak tutar küsürat varsa nokta ile ayırın örnek: 10.5 gibi biz 1 yazdık 1 tl eder
$data['assetMessage'] = "şu ürün için ödeme yapılıyor.."; // ürüne ait bilgiler 

/* burasıda payizorun çekilen api bilgileri internet üzerinden çeker.
 dosya indirmenize gerek yoktur..
*/
$ch = curl_init("https://api.payizor.com/");
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $data);
$result = curl_exec ($ch);
curl_close ($ch);

print_r($result);  // bize dönen sonuç

}else {

      ?>
      <div class="konu">
      <form action="" method="post"> 
      isim girin <br>
      <input type="text" name="isim"> <br>
      kart numarası <br>
      <input type="number" name="kart"> <br>
      son kullanma tarihi ay <br>
      <input type="number" name="ay"> <br>
      son kullanma tarihi yıl <br>
      <input type="number" name="yil"> <br>
       cvc numarası<br>
      <input type="number" name="cvc"> <br>
      <button type="submit">Ödemeyi Yap</button>
      </form>
    </div>
      <?php
}

?> 
yukardaki kodlarda dönen çıktıyı ekrana print_r($result) diyerek  bastırdık burda sonuç true dönüyorsa bilgileri doğru demektir. yani form bilgilerine kartınızın bilgilerini girdiğiniz zaman true olarak dönmesi lazım 

aşağıdaki koddaki gibi bir çıktı verir..
{
    "status":true,
    "paymentUrl": "https://www.websiteniz.com/sonuc/..."
}
yukardaki paymentUrl çıktısındaki link, bizi telefonumuza gelecek olan kodu gireceğimiz sayfaya gönderir. ama bu kod şuan sadece tıkladığımızda çalışıyor. ozaman bizim düzenlememiz lazım header ile yönlendirebiliriz..

kodumuzun print_r($result) kısmını silip aşağıdaki kodlar ile değiştiriyoruz. burda ne yaptık isterseniz ondan bahsedeyim. öncelikle sonucumuz bir json çıktısı olduğu için json_decode fonksiyonu ile bunu 
php dizisine çevirdik daha sonra status u kontrol ettik yani kart bilgileri doğruysa göstersin.

daha sonra header ile sonuc bilgisindeki bize verilen paymentUrl kısmını alıp yönlendirdik. bunu eklediğimiz zaman ödeme bizi telefona gelen kod sayfasına gönderir..
$sonuc =  json_decode($result,true);
 
  if($sonuc['status'] == 1){
    header("location:". $sonuc['paymentUrl']);
  }else {

   echo 'kart bilgileri yanlış gözüküyor..<br>';
    print_r($sonuc);

  }

telefona gelen kodu doğru girdiğimizde bizi redirectUrl kısmında yazmış olduğumuz adrese bir post gönderir. adresi aynı sayfada da döndürebilirsiniz farketmez. başka sayfa adresi verirseniz, tekrar bu bilgileri o sayfaya include etmeniz gerekmez. direk post bilgilerini istediğiniz sayfada alabilirsiniz. 

telefondan gelen koduda doğrulamak için aşağıdaki kodu kullanmanız yeterlidir. zaten gelen değerlere print_r($_POST) diyerekte bakabilirsiniz. kodu aşağıda paylaştım..
 if(isset($_POST['status']) && $_POST['status'] == 1){
          
          print_r($_POST);
          echo 'ödeme başarılı tebrikler..';
            
      }

hepsi bukadar ödeme başarılı olduktan sonra istediğiniz gibi kontroller yapabilirsiniz. örneğin üyenin durumunu 1 yap yada ücretli üyeliği aktif et gibi bir çok kontrolu yapabilirsiniz.. 

tabi bilgileri yazıya dökünce karışık gibi gelebilir eğer dikkatli incelerseniz emin olun aslında çok basittir. yazıya dökünce bide ben ayrıntılı anlattığım için zor gözüküyor. ama gerçekten çok basit arkadaşlar benim bu derste anlatıcaklarım bukadardı sormak istediğiniz sorular varsa bize yorumlarda yazabilirsiniz herkese iyi çalışamlar dilerim...

Not: sistemi ben kendi siteme denemek için koydum bu linkten kontrol edebilirsiniz. ödeme yaparsanız hesabınızdan 5 tl çekilir bunuda hatırlatayım. bağış olarak gönderebilirsiniz :D 

Yorumlar

  1. Merhaba Mehmet Abi.
    Abi Ben HTML olsun CSS olsun PHP olsun senden öğrendim takıldığım bir yer varda yardımcı olabilirmisin

    YanıtlaSil
  2. abi bişi dicem okadar orginal ve özgün site yapdım onaylanmadı bana dönsene insta kasimmm_man Sitem https://blogparalar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogger adresinde öle bişey eklenmez kardeş kabulde edilmez sadece paralı site ve alişveriş sitesi göstermen lazım..

      Sil

Yorum Gönder

Popular

Twitch Kanalınıza CHAT Paneli koymak Kolay Anlatım

OBS SAHNE GEÇİŞLERİNDE KASMA SORUNUNA KESİN ÇÖZÜM

PHP DERSLERİ 51 MYSQL'DE FOREİGN KEY KULLANIMI