Php İle Veri tabanın da Tablo Oluşturmak (Videolu Anlatım Var)

php ile tablo oluşturma
php ile tablo oluşturmak


Php İle Veri Tabanın da Tablo Nasıl Oluşturulur ? 

Herkese selamun aleykum arkadaşlar bugünkü dersimizin konusu php ile veritabanında tablo oluşturmak olucak hemen dersimize başlayalım..

Öncelikle veritabanı bağlanatımızı yapıyoruz. ben test adında bir veritabanı oluşturduğum için ismini test yaptım..

$db = new PDO("mysql:host=localhost;dbname=test;charset=utf8","root","");

Bağlantıyı yaptıktan sonra create table uyeler diyerek uyeler adında bir tablo oluşturacağımı sölüyorum parantez içinde tablodaki stunların isimlerini ve alacağı değerleri yazıyoruz. id değerimiz otomatik artacağı için auto_increment primary key olarak ayarlıyoruz. otomatik tarih ataması içinde tarih adında bir alan oluşturup değerini timestamp default current_timestamp yapıyoruz aşağıda nasıl yapıldığına bakabilirsiniz..

$sql = "CREATE TABLE uyeler (
id INT(6) UNSIGNED AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY,
isim VARCHAR(30) NOT NULL,
soyad VARCHAR(30) NOT NULL,
mail VARCHAR(50),
reg_date TIMESTAMP DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP ON UPDATE CURRENT_TIMESTAMP
)";

$db->query($sql);

işlem bukadar veritabanına baktığınız zaman bir tablo oluşturulduğunu göreceksiniz. eğer var olan bir tabloya sütün eklemek isterseniz bunuda alter table özelliği ile yapıyorsunuz kodunu aşağıya bıraktım..

$db->query("alter table uyeler add maas varchar(50)");

Php İle Veri Tabanında Tablo Oluşturma Videolu Anlatım











Yorumlar

Yorum Gönder

Popular

Twitch Kanalınıza CHAT Paneli koymak Kolay Anlatım

OBS SAHNE GEÇİŞLERİNDE KASMA SORUNUNA KESİN ÇÖZÜM

PHP DERSLERİ 51 MYSQL'DE FOREİGN KEY KULLANIMI